Szervezeteket fejlesztünk
embereken keresztül!

Interjú Dr. John Geierrel, a persolog® DISC Személyiségmodell szerzőjével

06.09.2024 persolog Hungary 0
Interjú Dr. John Geierrel, a persolog® DISC Személyiségmodell szerzőjével

Dr. John G. Geier (1934-2009) amerikai pszichológus és viselkedéskutató több mint 40 évet töltött a persolog® személyiségprofil kutatásával. Ő a DISC személyiségmodell „atyja”. Munkája halála után is tovább él, mivel a persolog GmbH cég folyamatosan fejleszti. Az alábbi interjút Friedbert Gay 2004-ben készítette vele. Egy olyan bölcs ember szavai következnek, aki egész életét a viselkedés tanulmányozásával töltötte.

Friedbert Gay: Tekintsünk vissza. Minek tulajdonítja a persolog® Személyiségprofil sikerét, amit eddig világszerte több mint 40 millió ember használt?

John Geier: A kérdéséről négy tényező jut eszembe: kíváncsiság, konfliktus, változás és hitelesség.

  • Először is, a kíváncsiság. A kérdésfeltevés emberi természetünk része: Ki vagyok én? Hogyan tehetem tartalmasabbá az életemet? Azon dolgozunk, hogy termékeink minden egyes felhasználója komolyan vegye önmagát, és felismerje saját lehetőségeit és korlátait. Azok, akik bizonyos célokat követnek az életükben, komolyan veszik magukat és képesek elérni valamit, aminek értelme van a társadalmi környezetükben. A Személyiségmodell segítségével termékeink felhasználói feltárhatják, hogy hol tartanak, és milyen mértékben produktív a szakmai vagy személyes életük.
  • Konfliktus akkor keletkezik, ha nem tudjuk magunkat világosan kifejezni. A nézeteltéréseket kommunikációval lehet áthidalni, és a Személyiségmodell által használt kifejezések ehhez megfelelő megközelítést nyújtanak.
  • A változás során gyakran merül fel ellenállás. Csak azokat a változásokat fogadjuk el, amelyeket mi akarunk. A Személyiségmodell segít abban, hogy igényeinket árnyaltabban fogalmazzuk meg.
  • A hitelesség egy másik oka a a persolog® Személyiségprofil (D, I, S és C) sikerének. A szisztematikus tudományos kutatás elengedhetetlen előfeltétele annak, hogy termékeink felhasználója elfogadja a kapott eredményeket. Fontos azonban a hitelesség is, mert az ügyfél azt akarja mondani: „Igen, ez én vagyok”.

Friedbert Gay: Mit gondol, mit nyújt a Személyiségmodell (D, I, S és C) a tréner ügyfeleinek?

John Geier: A vállalatokat elárasztják a különböző tesztek és értékelési eszközök, amelyek a tökéletesnek tűnő benyomást keltik. Ez végzetes, mert az életben az egyetlen állandó a változás. Termékeinket úgy terveztük, hogy ideálisan lehetővé tegyék az ügyfelek számára a gyakran változó élet- és munkakörülményekhez való alkalmazkodást. A jó tréner kerüli a hosszú előadásokat, beszélget az ügyfelekkel, és segít nekik, hogy maguk fedezzék fel, mi a megfelelő számukra.

Friedbert Gay: Milyen előnyei vannak a D, I, S és C Személyiségmodellnek az Ön szemszögéből a trénerek számára?

John Geier: A trénerek a modellt arra használják, hogy támogassák az alkalmazottakat és a vezetőket a kommunikációban. Minden nap két kérdés merül fel: Mit kell tenni, és hogyan tudom azt elérni? A két szó - a mi és a hogyan - a kiindulópont, mert a trénerek az ügyfeleiket el kell vezetniük az önmaguk és munkaszervezésük fejlesztésére vonatkozó felfedezésekhez.

Az eredeti cikk angol nyelven itt található.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Több téma a blogon :

Mi a legjobb Valentin napi ajándék?

2019.02.14

Drága ékszer, rózsák, vacsora? Nem hiszem, hogy ezek lennének a legértékesebb ajándékok Valentin nap környékén. A tapasztalat az, hogy sokszor inkább másokra irigykedünk, hogy nekik milyen jól telt ez az ...Olvasd tovább

5 stratégia a csapaton belüli hatékony kommunikációhoz

2020.11.12

A kommunikáció a siker kulcsa, akár egy cégről van szó, akár általában az emberi kapcsolatokról. Bár már kora gyermekkorban megtanulunk beszélni, mégis sok ember nem tud hatékonyan kommunikálni. Ezért lehetséges...Olvasd tovább

Hogyan teljesíts jól nyomás alatt is?

2021.08.03

Érdekes időket élünk. Két globális járvánnyal is szembe kell néznünk. Az egyik jól ismert (COVID-19), a másik sokkal rejtettebb, de szintén nagyon releváns. Ez pedig az energiaválság. Az emberek kimerültnek érzik...Olvasd tovább

Rendelj legalább 20.000 Ft értékben és ingyen kiszállítjuk! Ha kérdésed van, írj chat-en vagy hívj: +40747222521 Dismiss