Mi az, ami az egyik értékesítőt sikeresebbé teszi a másiknál? Azok kötik a legtöbb üzletet, akik nagyobb szakértelemmel rendelkeznek, barátságosabbak, vagy szókimondóbbak? Az igazi titka a sikeres értékesítésnek az ügyfél irányú viselkedésben rejlik.
Az ügyfelek négy fő viselkedéstípusa:
1. A Domináns típusú ügyfél ereje a puszta jelenlétéből kiérződik és általában igyekszik tesztelni a másik fél reakcióját. Gyakran nyomást helyez az értékesítőre, és szereti újra és újra félbeszakítani a beszélgetést.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
2. Az Inicatív típusú ügyfél nagyon barátságos és kapcsolat-orientált. Általában szeret beszélni, és örül a találkozásnak az értékesítővel, és szeret személyes dolgokról is beszélni, mielőtt az üzletre térne.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
3. A Stabil típusú ügyfél elvárja, hogy legyen rá elég időd és, hogy elérhető légy személyes és üzleti ügyekben is. Nagyon fontos számukra a biztonság és a garancia, amit nyújtani tudsz.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
4. A Gondos típusú ügyfél tiszta és rendezett irodában szeret dolgozni. Pontosak időben és mindig jól felkészültek.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
Következtetés: Elemezd az ügyfeleidet és reagálj a viselkedéstípusuk jellegzetességeinek megfelelően az értékesítési folyamat során.
További lehetőségek személyes és szakmai fejlődésre:
1. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan kommunikálj és viselkedj a különböző személyiségtípusu ügyfelekkel, a jobb eredmények érdekében, ajánljuk figyelmedbe A személyiség ABC-je című könyvet - nemzetközi bestseller, mely magyarul is megjelent és rendelhető online!
2. Az értékesítési folyamatok fejlesztéséhez kiemelten ajánljuk a persolog Viselkedésprofilt, mely segít megérteni a saját tendenciáinkat értékesítőként és jobban alkalmazkodni az ügyfél típusához!
Ha trénerként, coachként vagy HR szakemberként szeretnéd ezt az eszközt használni saját szolgáltatásaidban, mások fejlesztésére, akkor jelentkezz a persolog® viselkedésprofil szakértői képzésre, mely 2018 November 23-24-én lesz Budapesten!
Ma Nyugat-Európában az emberek csupán 1%-a éri meg a 100 éves kort. Pedig az elmúlt évszázadban a várható élettartamunk évtizedenként körülbelül két évvel nőtt. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt ...Olvasd tovább
A DISC Személyiségmodell harmadik fő mintája a Stabil viselkedésmód. John Geier (1989) ezt a faktort „stabilizálónak” nevezte, aki olyan rutinokat fejleszt ki, amivel biztonságossá teszi az otthoni és munkahelyi...Olvasd tovább
Sokféle téves felfogás létezik az időről, amik inkább mítoszoknak vagy irracionális meggyőződéseknek mondhatók. Szeretném az öt leggyakoribb idővel kapcsolatos mítoszt megvitatni és megdönteni. 1. Az idő pénz....Olvasd tovább
Rendelj legalább 20.000 Ft értékben és ingyen kiszállítjuk! Ha kérdésed van, írj chat-en vagy hívj: +40747222521 Dismiss
Vélemény, hozzászólás?