Mi az, ami az egyik értékesítőt sikeresebbé teszi a másiknál? Azok kötik a legtöbb üzletet, akik nagyobb szakértelemmel rendelkeznek, barátságosabbak, vagy szókimondóbbak? Az igazi titka a sikeres értékesítésnek az ügyfél irányú viselkedésben rejlik.
Az ügyfelek négy fő viselkedéstípusa:
1. A Domináns típusú ügyfél ereje a puszta jelenlétéből kiérződik és általában igyekszik tesztelni a másik fél reakcióját. Gyakran nyomást helyez az értékesítőre, és szereti újra és újra félbeszakítani a beszélgetést.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
2. Az Inicatív típusú ügyfél nagyon barátságos és kapcsolat-orientált. Általában szeret beszélni, és örül a találkozásnak az értékesítővel, és szeret személyes dolgokról is beszélni, mielőtt az üzletre térne.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
3. A Stabil típusú ügyfél elvárja, hogy legyen rá elég időd és, hogy elérhető légy személyes és üzleti ügyekben is. Nagyon fontos számukra a biztonság és a garancia, amit nyújtani tudsz.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
4. A Gondos típusú ügyfél tiszta és rendezett irodában szeret dolgozni. Pontosak időben és mindig jól felkészültek.
Hogyan viselkedj:
Mit kerülj:
Következtetés: Elemezd az ügyfeleidet és reagálj a viselkedéstípusuk jellegzetességeinek megfelelően az értékesítési folyamat során.
További lehetőségek személyes és szakmai fejlődésre:
1. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan kommunikálj és viselkedj a különböző személyiségtípusu ügyfelekkel, a jobb eredmények érdekében, ajánljuk figyelmedbe A személyiség ABC-je című könyvet - nemzetközi bestseller, mely magyarul is megjelent és rendelhető online!
2. Az értékesítési folyamatok fejlesztéséhez kiemelten ajánljuk a persolog Viselkedésprofilt, mely segít megérteni a saját tendenciáinkat értékesítőként és jobban alkalmazkodni az ügyfél típusához!
Ha trénerként, coachként vagy HR szakemberként szeretnéd ezt az eszközt használni saját szolgáltatásaidban, mások fejlesztésére, akkor jelentkezz a persolog® viselkedésprofil szakértői képzésre, mely 2018 November 23-24-én lesz Budapesten!
Milyen gondolatok akadályoznak a növekedésben? A vállalkozói létről sok félreértés kering. Nem mindig könnyű, és gyakran leselkednek rá buktatók. Szerencsére sok félreértés a saját félelmünkből,...Olvasd tovább
Igaz, hogy a DISC rendszere egyszerűnek tűnik, mégis olykor a négy DISC viselkedésmód között is nehéz különbséget tenni. Eladással foglalkozó ügyfeleink jelezték, hogy a Gondos viselkedésmódot néha nehéz a...Olvasd tovább
Drága ékszer, rózsák, vacsora? Nem hiszem, hogy ezek lennének a legértékesebb ajándékok Valentin nap környékén. A tapasztalat az, hogy sokszor inkább másokra irigykedünk, hogy nekik milyen jól telt ez az ...Olvasd tovább
Rendelj legalább 20.000 Ft értékben és ingyen kiszállítjuk! Ha kérdésed van, írj chat-en vagy hívj: +40747222521 Dismiss
Vélemény, hozzászólás?