Szervezeteket fejlesztünk
embereken keresztül!

Mit csinálnak másképp a legjobb értékesítők?

12.07.2018 persolog Hungary 0
Mit csinálnak másképp a legjobb értékesítők?

Mi az, ami az egyik értékesítőt sikeresebbé teszi a másiknál? Azok kötik a legtöbb üzletet, akik nagyobb szakértelemmel rendelkeznek, barátságosabbak, vagy szókimondóbbak? Az igazi titka a sikeres értékesítésnek az ügyfél irányú viselkedésben rejlik.

Az ügyfelek négy fő viselkedéstípusa:

1. A Domináns típusú ügyfél ereje a puszta jelenlétéből kiérződik és általában igyekszik tesztelni a másik fél reakcióját. Gyakran nyomást helyez az értékesítőre, és szereti újra és újra félbeszakítani a beszélgetést.

Hogyan viselkedj:

  • Mondd meg nekik MIT kell tenniük, és ne magyarázd, hogy MIÉRT
  • Fektess hangsúlyt az eredményekre
  • Adj nekik egyenes válaszokat, röviden és tömören

Mit kerülj:

  • Hogy bizonytalanságot mutass
  • Hogy össze-vissza beszélj
  • Az általánosításokat

 

2. Az Inicatív típusú ügyfél nagyon barátságos és kapcsolat-orientált. Általában szeret beszélni, és örül a találkozásnak az értékesítővel, és szeret személyes dolgokról is beszélni, mielőtt az üzletre térne.

Hogyan viselkedj:

  • Hangsúlyozd az új, különleges és szokatlan dolgokat
  • Légy nyitott, barátságos és érzelmes
  • Fejezd ki a lelkesedésed

Mit kerülj:

  • Hogy rövid, hideg és kevéssé közlékeny légy
  • Hogy te urald a beszélgetést
  • Hogy leereszkedő hangnemben beszélj vele

 

3. A Stabil típusú ügyfél elvárja, hogy legyen rá elég időd és, hogy elérhető légy személyes és üzleti ügyekben is. Nagyon fontos számukra a biztonság és a garancia, amit nyújtani tudsz.

Hogyan viselkedj:

  • Mutass rá, milyen átgondolt folyamat az, amivel elérik a céljukat és amin keresztül lépésről lépésre fogod őket vezetni
  • Beszélj a szervíz szolgáltatásokról és a megbízhatóságról
  • Hallgasd meg figyelmesen
  • Beszélj csendesen és nyugodt hangnemben

Mit kerülj:

  • Hogy túl nyersen beszélj vele
  • Hogy túl rámenős és követelődző légy

 

4. A Gondos típusú ügyfél tiszta és rendezett irodában szeret dolgozni. Pontosak időben és mindig jól felkészültek.

Hogyan viselkedj:

  • Koncentrálj a részletekre
  • Minden adatot készíts elő és legyenek kéznél
  • Légy jól szervezett
  • Légy kész írásos dokumentumot készíteni, ha ez az ügyfél kívánsága

Mit kerülj:

  • Hogy pontatlan vagy rendszertelen légy, főleg amikor a kérdéseire válaszolsz
  • Hogy megveregesd a hátát, vagy más egyéb túl személyes gesztust tegyél
  • Hogy hízelgő vagy rábeszélő legyél

 

Következtetés: Elemezd az ügyfeleidet és reagálj a viselkedéstípusuk jellegzetességeinek megfelelően az értékesítési folyamat során.

További lehetőségek személyes és szakmai fejlődésre:


1. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan kommunikálj és viselkedj a különböző személyiségtípusu ügyfelekkel, a jobb eredmények érdekében, ajánljuk figyelmedbe A személyiség ABC-je című könyvet - nemzetközi bestseller, mely magyarul is megjelent és rendelhető online!

 

2. Az értékesítési folyamatok fejlesztéséhez kiemelten ajánljuk a persolog Viselkedésprofilt, mely segít megérteni a saját tendenciáinkat értékesítőként és jobban alkalmazkodni az ügyfél típusához!

Ha trénerként, coachként vagy HR szakemberként szeretnéd ezt az eszközt használni saját szolgáltatásaidban, mások fejlesztésére, akkor jelentkezz a persolog® viselkedésprofil szakértői képzésre, mely 2018 November 23-24-én lesz Budapesten!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Több téma a blogon :

Átalakulási képesség

2022.04.01

Ma Nyugat-Európában az emberek csupán 1%-a éri meg a 100 éves kort. Pedig az elmúlt évszázadban a várható élettartamunk évtizedenként körülbelül két évvel nőtt. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt ...Olvasd tovább

A Stabil viselkedésmód árnyalatai

2019.12.04

A DISC Személyiségmodell harmadik fő mintája a Stabil viselkedésmód. John Geier (1989) ezt a faktort „stabilizálónak” nevezte, aki olyan rutinokat fejleszt ki, amivel biztonságossá teszi az otthoni és munkahelyi...Olvasd tovább

5 mítosz a Time Management-ről

2019.03.21

Sokféle téves felfogás létezik az időről, amik inkább mítoszoknak vagy irracionális meggyőződéseknek mondhatók. Szeretném az öt leggyakoribb idővel kapcsolatos mítoszt megvitatni és megdönteni. 1. Az idő pénz....Olvasd tovább

Rendelj legalább 20.000 Ft értékben és ingyen kiszállítjuk! Ha kérdésed van, írj chat-en vagy hívj: +40747222521 Dismiss