Szervezeteket fejlesztünk
embereken keresztül!

A vállalkozó szellem tanulható?

28.03.2022 persolog Hungary 0
A vállalkozó szellem tanulható?

Vállalkozónak lenni egy szakma, és egy szakma olyasmi, amit meg lehet tanulni, feltéve, hogy van némi tehetséged, eszközeid és motivációd. 

A legújabb kutatások szerint az embereknek csupán 5-10%-a rendelkezik vállalkozói tehetséggel, és az emberek többsége, legalább 90%-a természeténél fogva nem vállalkozó típus.

Függetlenül attól, hogy az alsó, a középső vagy a felső határhoz tartozol, fejlesztheted a vállalkozói tehetségedet. 

Íme 3 különböző vállalkozói kategória:

1. Aki egyértelmű vállalkozói tehetséggel rendelkezik, képes egy vállalat sikeres létrehozására egy kedvezőtlen piaci környezetben, és kereskedelmi, társadalmi, valamint stratégiai adottságai vannak.

2. Az a személy, akinek erős vállalkozói hajlama van, képes egy semleges piaci környezetben céget alapítani. Ez a vállalkozó gyakran olyan szociális készségekkel rendelkezik, amelyekkel egészséges csapatot tud építeni.

3. Az is lehet sikeres vállalkozó, akinek minimális vállalkozói tehetsége van. Képes egy egészséges közepes méretű vállalkozást létrehozni egy barátságos piaci környezetben, ahol már meglévő hálózattal és kapcsolatokkal rendelkezik, amelyeket felhasználhat vállalkozása építéséhez.

Bárhol is állsz a vállalkozói tehetség skáláján, az önfejlesztés mindig hasznodra válhat. Fontos megvizsgálnod, milyen tehetségekkel, szenvedélyekkel és kompetenciákkal rendelkezel, valamint felfedezned, ki is vagy valójában. Csak így válhatsz boldog vállalkozóvá, aki hű tud maradni önmagához.

Tippek a vállalkozói tehetség növeléséhez:

- Fedezd fel, hogy melyik vállalkozói típus vagy!

- Szánj tudatosan időt a vállalkozásd megtervezésére!

Forrás: Xpand Blog és a "Design Your Business" c. könyv


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Több téma a blogon :

Jobb párkapcsolatot karácsonyra!

2018.12.14

A párkapcsolatok egyik legnagyobb ellensége a kritizálás. Ha egy panaszt fogalmazunk meg, az egy jól körülhatárolható viselkedésre vonatkozik. De a kritika már a társunk személyiségét és karakterét célozza. De...Olvasd tovább

Vezetés a krízis idején – 1. rész

2020.08.19

Hogyan kezeljük a krízis négy szakaszát?  A jelenlegi helyzetben, ami az egész világot kihívás elé állítja, megnyugtató gondolat lehet, hogy most mindannyian ugyanabban a hajóban evezünk. Minden ügyfelünk...Olvasd tovább

Mit csinálnak másképp a legjobb értékesítők?

2018.07.12

Mi az, ami az egyik értékesítőt sikeresebbé teszi a másiknál? Azok kötik a legtöbb üzletet, akik nagyobb szakértelemmel rendelkeznek, barátságosabbak, vagy szókimondóbbak? Az igazi titka a sikeres értékesítésnek...Olvasd tovább

Rendelj legalább 20.000 Ft értékben és ingyen kiszállítjuk! Ha kérdésed van, írj chat-en vagy hívj: +40747222521 Dismiss